Facebook
Aktualny numer

Najlepszy tygodnik i portal społeczno-kulturalny
w Rudzie Śląskiej

Młodzi działają

17-04-2024, 16:09 Joanna Oreł

Podczas ostatniej sesji Młodzieżowej Rady Miasta (11.04) podsumowano pierwszą edycję Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego. Jako zwycięski projekt wybrano ,,Szkolny Hyde Park” zgłoszony przez uczniów Zespołu Szkół nr 6 im. Mikołaja Kopernika w Wirku. Na jego realizację placówka otrzyma 10 tys. zł.

– Była to pierwsza edycja konkursu, w którym uczniowie szkół ponadpodstawowych mogli zaproponować, na co mają być przeznaczone środki z budżetu miasta. Jestem przekonany, że dla wszystkich uczestników była to ciekawa lekcja samorządności – podsumowuje prezydent miasta, Michał Pierończyk.

,,Szkolny Hyde Park” ma być formą przestrzeni przyjaznej dla młodzieży do wyrażania swoich poglądów, myśli oraz prezentowania zainteresowań. Będzie to miejsce debat i dyskusji o tematach, które interesują młodzież. – Chcemy, żeby ta przestrzeń służyła nie tylko uczniom naszej szkoły. Planujemy cykliczne debaty z uczniami innych szkół, aby młodzież mogła wymieniać się poglądami – mówi Małgorzata Kaszuba, dyrektor Zespołu Szkół nr 6. – Niezwłocznie po przelaniu środków będziemy ten projekt realizować. Mam nadzieję, że uda się to do końca roku kalendarzowego – dodaje.

Poza ZS nr 6 swoje projekty do Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego złożyli uczniowie sześciu szkół ponadpodstawowych z Rudy Śląskiej. – Będziemy prężnie działać, aby inicjatywa ta była kontynuowana. Zainteresowanie było duże, ale z racji tego, że była to pierwsza edycja, nie wszyscy wiedzieli, jak zabrać się do stworzenia projektu i nie wszyscy złożyli go w terminie – mówi Wojciech Miliczek, przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta.

Oprócz tego podczas czwartkowej (11.04) sesji MRM jej członkowie rozmawiali m.in. o współpracy w ramach organizacji Ogrodów Śniadaniowych przy Śląskim Teatrze Impresaryjnym, a także wysłuchali uczniów III Liceum Ogólnokształcącego, którzy opowiedzieli o projekcie w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.

 


Komentarze